Zihinsel Öğrenme Yetersizliği yaşayan bireylerin zihinsel işlevleri ve sosyal davranışları yaşıtlarının gerisinde ve yetersizdir. Bu bireyler geç ve güç öğrenirler. Zihinsel Öğrenme Yetersizlikleri hafif-orta-ağır şeklinde gruplanır. Bu gruplamanın amacı çocukları etiketlemek değil, yaşadıkları yetersizliğin ağırlığını belirleyerek onlara gereksinimlerine uygun eğitim programını hazırlamak ve gelişmelerini sağlayacak en uygun eğitim ortamını tespit etmektir.
Bireyin temel okuma-yazma ve sayma becerilerini kazanmasında ortaya çıkan gecikme durumudur.
Bireyin temel okuma-yazma ve sayma becerilerini kazanmasında ortaya çıkan gecikme durumudur.
Bireyin ciddi biçimde konuşma ve dil gelişimi güçlüğü, sosyal, duygusal veya davranış problemleri ile temel öz bakım becerilerini öğrenmesinde ortaya çıkan gecikme durumudur